Září 2020 - Opakování 6. ročníku
DISTANČNÍ VÝUKA - JARO 2020
22.6.2020Kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku
Video: Kružnice opsaná trojúhelníku
Video: Kružnice vepsaná trojúhelníku
17.6.2020
Slovní úlohy na objem krychle a kvádru
Pracovní list:
15.6.2020
Objem krychle a kvádru - udělejte si zápis do sešitu a vypracujte pracovní listy.
Zápis do sešitu:
Pracovní listy:
12.6.2020
Ve středu jsme zopakovali síť a povrch kvádru. Spočítali jsme slovní úlohu na povrch kvádru a zopakovali převody jednotek obsahu.
Dnes budeme rýsovat krychli a kvádr. Pro vás jsou tyto úkoly:
1. Narýsujte krychli o hraně délky a = 5,8 cm.
2. Narýsujte kvádr o rozměrech a = 7 cm; b = 4 cm; c = 5 cm.
Dodržujte pravidla: hrany ubíhají dozadu pod úhlem 45° a zkracují se na polovinu, neviditelné hrany rýsujeme čárkovaně.
8.6.2020
Dnes jsme zopakovali síť krychle a povrch krychle. Vyřešte tuto slovní úlohu:
Akvárium má tvar krychle o hraně 50 cm. Kolik skla bude potřeba na jeho zhotovení? Kolik bude stát sklo na akvárium, jestliže 1m2 skla stojí 320 Kč?
3.6.2020
Povrch krychle, kvádru - slovní úlohy
Pracovní list:
1.6.2020
Povrch kvádru
Pracovní list:
27.5.2020
Povrch krychle
Pracovní list:
26.5.2020
Povrch krychle a kvádru - prohlédněte si video (níže) a udělejte si zápis do sešitu.
Video: Povrch krychle a kvádru
Zápis do sešitu:
25.5.2020
Prohlédněte si v učebnici str. 116 - 118 - Povrch kvádru, povrch krychle.
21.5.2020
Pracovní listy
:
20.5.2020
Síť krychle a kvádru
Zápis do sešitu:
18.5.2020
Prohlédněte si v učebnici str. 114 - 115. Tento týden budou dva pracovní listy na síť krychle a síť kvádru. Níže máte odkaz na opakování z 5.ročníku.
Síť krychle
Síť kvádru
15.5.2020
Projděte si cvičení v učebnici na str. 113, která se týkají úhlopříček a pokuste se je vypracovat do sešitu.
13.5.2020
Podle návodu ve videu zobrazte kvádr(viz pracovní list). Nejdříve si udělejte náčrtek kvádru.
Video - zobrazení kvádru
12.5.2020
Kvádr
Zápis do sešitu:
11.5.2020
Podívejte se do učebnice str. 111 - 113 Zobrazení kvádru, tělesové úhlopříčky.
Prohlédněte si návod - rýsování kvádru.
Video - zobrazení kvádru
Zápis do sešitu si uděláme později.
7.5.2020
Podle návodu ve videu zobrazte krychli (viz pracovní list). Platí, že hrany, které ubíhají dozadu, ubíhají pod úhlem 45° a zkracují se na polovinu.
Video - zobrazení krychle
Pracovní list:
5.5.2020
Zopakování konstrukce výšek a těžnic trojúhelníku (video):
Výšky trojúhelníku
Těžnice trojúhelníku
Krychle
Zápis do sešitu:
4.5.2020
Krychle a kvádr. Dnes si přečtěte text v učebnici Geometrie - str. 110 - 111. Zápis do sešitu si uděláme zítra.
30.4.2020
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Pracovní list:
28.4.2020
Těžnice trojúhelníku
Zápis do sešitu:
27.4.2020
Těžnice a těžiště trojúhelníku. Dnes si přečtěte text v učebnici Geometrie - str. 101 - 102. Zápis do sešitu si uděláme zítra.
22.4.2020
Výšky trojúhelníku - nezapomeň, že u tupoúhlého trojúhelníku musíš prodloužit strany.
Pracovní list:
21.4.2020
Výšky trojúhelníku
Zápis do sešitu:
20.4.2020
Začínáme novou látku - Výšky trojúhelníku. Dnes si přečtěte text v učebnici Geometrie - str. 96 - 99. Zápis do sešitu si uděláme zítra.
17.4.2020
Dnes máte připravený pracovní list na obvod trojúhelníku. Podívejte se jaké vlastnosti mají rovnoramenný a rovnostranný trojúhelník. Vzorec na obvod konkrétních trojúhelníků najdete také v tabulkách. Připojil jsem i řešení.
Pracovní list:
15.4.2020
Níže máte pracovní list na výpočet vnitřních úhlů v rovnoramenném trojúhelníku. Nejdříve si zopakujte, co platí pro vnitřní úhly v rovnoramenném trojúhelníku. Na konci pracovního listu máte ke kontrole správné řešení. Příklady můžete počítat také do sešitu.
Pracovní list:
14.4.2020
Sestrojte ∆MNO: m = 5,7 cm; n = 5,7 cm; o = 4,3 cm
- rýsujte do sešitu
- začněte náčrtkem
- nezapomeňte, že strana m leží naproti vrcholu M, ...
- konstrukci začněte stranou MN(stranou o)
- o jaký se jedná trojúhelník (rovnostranný, rovnoramenný, ostroúhlý, tupoúhlý, pravoúhlý - vyber správné možnosti)
8.4.2020
Rovnoramenný a rovnostranný trojúhelník
Zápis do sešitu:
7.4.2020
Sestrojte ∆KLM: k = 5,4 cm; l = 3,2 cm; m = 7,2 cm
- rýsujte do sešitu
- začněte náčrtkem
- nezapomeňte, že strana k leží naproti vrcholu K, ...
- konstrukci začněte stranou KL(stranou m)
Až budete mít narýsováno, vyfoťte a opět mi to pošlete jako pracovní listy.
6.4.2020
Přečetli jste si stránky 90 - 92 v učebnici geometrie. Nyní sestrojte (podle návodu na str. 91 - Příklad 1) trojúhelník ABC.
Sestrojte ∆ABC: a = 7 cm; b = 4 cm; c = 5 cm
- rýsujte do sešitu
- začněte náčrtkem
- nezapomeňte, že strana a leží naproti vrcholu A, ...
- konstrukci začněte stranou AB (stranou c)
Až budete mít narýsováno, vyfoťte a opět mi to pošlete jako pracovní listy.
3.4.2020
Pozorně si přečtěte v učebnici na straně 90 - 92 kapitolu Konstrukce trojúhelníku ze tří stran.
Zapište si do sešitu:
2.4.2020
Nová látka - druhy trojúhelníků podle velikosti vnitřních úhlů. Zapište si do sešitů:
1.4.2020
Nezapomeňte, že součet vnitřních úhlů v trojúhelníku je vždy 180°. Jestliže neumíte přečíst písmena řecké abecedy, podívejte se do tabulek.
Pracovní list č. 1
30.3.2020
Začínáme novou látku, a to trojúhelník. podívejte se do učebnice Geometrie str. 83 - 86.
Zde máte zápis do sešitu:
Učivo k procvičování během uzavření školy
Procvičování středové souměrnosti
- postupně budou přidávány pracovní listy na procvičování
- až pracovní list vypracujete, zašlete mi ho na e-mail: pavlik@zsnyrskokom.cz nebo na WhatsApp - 606416072.
(podepište a vyfoťte ho do mobilu nebo naskenujte a pošlete, můžete také jednotlivé příklady narýsovat do sešitu a opět vyfotit a poslat)
Návod jak zobrazovat ve středové souměrnosti (to není pracovní list)
Pracovní list č. 2
Pracovní list č. 1
Procvičování osové souměrnosti
- postupně budou přidávány pracovní listy na procvičování
- můžete využívat učebnici geometrie (str. 67 - 82)
- až pracovní list vypracujete, zašlete mi ho na e-mail: pavlik@zsnyrskokom.cz nebo na WhatsApp - 606416072.
(podepište a vyfoťte ho do mobilu nebo naskenujte a pošlete, můžete také jednotlivé příklady narýsovat do sešitu a opět vyfotit a poslat)
Pracovní list č. 3
Pracovní list č. 2
Pracovní list č. 1
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
OdpovědětVymazat